Gdy kilka miesięcy temu postanowiłam oczyścić organizm, sięgnęłam po cudowną książkę Marka Zaremby „Jaglany Detkos”. Po 7 dniach od wprowadzenia zmian do jadłospisu, zauważyłam znaczącą różnicę w samopoczuciu. Od tego czasu regularnie wykorzystuję potencjał kaszy jaglanej i jej bogate możliwości kulinarne.

Dzisiejszy wpis powstał na podstawie przepisu ze strony Gotuj Zdrowo – to właśnie na niej znajdziecie mnóstwo cennych informacji nie tylko na temat zdrowego odżywiania, ale i wprowadzania pozytywnych zmian do trybu życia. Polecam 😉

Kasza jaglana z jabłkiem i jarmużem

.

Składniki (2-3 porcje):

  • 2 jabłka
  • 100 g kaszy jaglanej
  • 2 szklanki jarmużu
  • 4 daktyle
  • kilka orzechów włoskich
  • cynamon
  • tymianek
  • 1 łyżka oliwy lub oleju kokosowego

Kaszę jaglaną gotujemy do miękkości w lekko osolonej wodzie. Jabłka kroimy na ćwiartki, wykrawamy gniazda nasienne, a następnie kroimy w kostkę. Daktyle kroimy w plasterki, orzechy na połówki.

Na patelni rozgrzewamy oliwę, wrzucamy jabłka, daktyle orzechy oraz jarmuż. Doprawiamy cynamonem, wlewamy odrobinę wrzątku. Całość podsmażamy przez 2-3 minuty, od czasu do czasu mieszając. Dodajemy tymianek oraz ugotowaną kaszę jaglaną. Mieszamy.

Gotowe!